Več kot 150 izdelkov na Lion Strings

Veseli smo, da lahko v naši trgovini najdete že več kot 150 izbraih izdelkov 🥳

Še naprej se bomo za vas trudili pri izbiri selekcije kvalitetnih inštrumentov, lokov in ostalih godalskih dobrot.

Ker obožujemo godala ❤️


Snemanje CD-ja: Kvartet Accademia

Delo glasbenega producenta in tonskega mojstra za CD z naslovom “Ravel. Dvorak.” klasičnega godalnega kvarteta Accademia.

Zgoščenka je izšla pri samozaložbi Godalnega kvarteta Accademia.

Prispevek na programu Ars.


Work of Sound Engineer and Producer for CD with recordings of Ravel and Dvorak String Quartets.

More about Classical String Quartet Accademia here.

Listen to the Samples and Interview on Slovenian National Radio Station Ars.

CelloFest 2022

Termin začetka: 10. 10. 2022

Termin zaključka: 18. 10. 2022

Spletni naslov: https://www.facebook.com/cellofestljubljana/

Dragi čelisti in vsi ljubitelji tega inštrumenta! Po daljšem premoru za vas ponovno pripravljamo Cellofest Ljubljana. Četrta izdaja Cellofesta je bila načrtovana že v lanskem letu, vendar smo jo morali zaradi težavnih okoliščin pandemije Covid-19 prestaviti na letošnje leto. Cellofest bo potekal med 10. in 18. oktobrom 2022. Več o programu boste izvedeli kmalu 🙂

Zaključni recital Ivane Šifrar, violončelo

Organizator: OE GŠ KGBL, Marko Kragelnik

Termin začetka: 23. 6. 2022 ob 18:30 uri

Spletni naslov: http://www.kgbl.si

Zaključni recital violončelistke Ivane Šifrar.

Gosta: Pavlina Šifrar, citre in Lenart Šifrar, klavir.

Mentor: Marko Kragelnik, prof, pri klavirju Nadja Rus, prof.

Četrtek, 23. 6. 2022, Dvorana slovenskih skladateljev.
Vegova 7, OE GŠ Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana.

Orkestri in ostali godalni projekti

Kako se udejstvovati po končani glasbeni šoli violine, viole, ali violončela? Tukaj je nekaj predlogov.

Simfonični orkestri v okolici Ljubljane

Slovenski mladinski orkester Ljubljana
https://smo.ngo

Simfonični orkester Cantabile
https://www.cantabile.si

Simfonični orkester Domžale-Kamnik
https://www.sodk.si

Godalne zasedbe

Godalkanje
https://godalkanje.org/domov/

Ostalo

Dodaj svoj dogodek, ali povezavo tukaj.

Milijonske stradivarke v boju z modernimi violinami na slepem testu

Sodobni izdelovalci violin v dvojno slepem testu zmagali v boju s slavnimi Stradivariji

Morda nobeno ime ne izraža superiornosti tako kot Stradivarius. Približno 650 obstoječih violin, ki jih je izdelal Italijan Antonio Stradivari (1644–1737) in njegova družina, je vrednih milijone. Ti prestižni inštrumenti naj bi po vseh aspektih zvoka zasenčili celo najboljša sodobna glasbila. Ampak je temu tako?

V raziskavi “dvojno slepih” testov, v katerih niti glasbenik niti občinstvo niso vedeli, kateri inštrument se igra, so poslušalci in profesionalci večkrat izbrali moderen inštrument, ne pa stradivarke.

“Inštrumenti so odlični”, pravi Christopher Germain, izdelovalec violin iz Philadelphie v Pensilvaniji in član upravnega odbora Violin Society of America. “Mislim, da je res koristno za vse, če pozabimo na nepomembnosti in se osredotočimo na to, kar slišimo.”

Več kot stoletje je veljalo, da imajo violine, ki jih je izdelal Stradivari in člani njegove družine, akustične lastnosti, ki jih nove violine preprosto ne premorejo (podobno so cenjene tudi violine, ki so jih sočasno oblikovali člani družine Guarneri). Prav tako dolgo so ljubitelji iskali Stradivarijevo skrivnost – ali je bil to njegov lak, ali vrsta lesa, ki ga je uporabljal? Nobeden od neštetih predlogov ni dosegel soglasja. Kljub temu cena Stradivariusa še naprej narašča. Leta 2011 je “Lady Blunt” kupila takšno violino za vrtoglavih 16 milijonov dolarjev.

Toda nekateri znanstveniki in izdelovalci violin se sprašujejo, ali imajo violine Stradivari in drugi podobno narejeni inštrumenti res vrhunske akustične lastnosti. Že desetletja slepe primerjave kažejo, da jih poslušalci ne morejo razlikovati od drugih violin, akustične analize pa niso razkrile nobenih izrazitih zvočnih značilnosti. Leta 2014 so Claudia Fritz, glasbena akustičarka na Univerzi Pierre, Marie Curie iz Univerze v Parizu in Joseph Curtin, vodilni izdelovalec violin v Ann Arboru v Michiganu, poročali, da je v dvojno slepem testu s trinajstimi sodobnimi instrumenti in devetimi starimi italijanskimi violinami, deset elitnih violinistov na splošno raje izbralo med novimi violinami kot starimi.

Deset elitnih violinistov v dvojno slepet testu na splošno raje izbralo moderen inštrument napram “Stradivarki”.

In spet se je pokazalo, da imajo poslušalci raje nove inštrumente – vsaj, če upoštevamo poseben majhen nabor finih violin. Raziskovalci so začeli tako, da so preučili kakovost violin Stradivari, ki naj bi “pod ušesom” violinista zvenele tišje, vendar bolje projicirale zvok v koncertno dvorano, “kot da bi bil zakon inverznega kvadrata nekako obrnjen,” pravi Curtin. Navadno pa se glasnost zvoka zmanjšuje, ko se razdalja od vira zvoka povečuje.

Prvi preizkus poslušalcev je potekal v Vincennesu, predmestju Pariza. Raziskovalci so zbrali tri violine Stradivarius in tri vrhunske moderne violine. Elitni violinist je zaigral isti glasbeni odlomek – pet taktov iz Violinskega koncerta Čajkovskega, na vsakega od devetih možnih parov violin. Nato je drugi violinist na vse pare violin zaigral drugačen odlomek, pri čemer je bil vrstni red spremenjen. Violinisti so nosili modificirana varilna očala, tako da niso vedeli, ali igrajo na stare ali nove inštrumente.

Violinisti so igrali sami in ob orkestrski spremljavi. Ocenjevalo jih je 55 poslušalcev, katerih naloga je bila s pomočjo merilne lestvice izbrati inštrument v posameznem paru, ki bolje projicira zvok v dvorano. Raziskovalci so nato vse te ocene ovrednotili tako, da so iz povprečji ocen ugotovili, če so nove violine bolje projicirale zvok kot stare. Raziskovalec pa je prepustil poslušalcem, da se odločijo, kaj to pomeni. Učinek je po mnenju Fritza bil nedvoumen.

Ekipa raziskovalcev je nato izvedla podoben test še v New Yorku, tokrat brez orkestra in z drugačnim naborom violin Stradivari in novimi violinami. Ponovno je 82 poslušalcev na testu poročalo, da so nove violine zvok projekcirale boljše. Tokrat so Fritz in sodelavci vprašali poslušalce, katera od obeh violin v paru jim je ljubša. Poslušalcem so bile ljubše nove violine, kar so poročali tudi v Zborniku Nacionalne akademije znanosti. Raziskava v New Yorku je pokazala, da so preference poslušalcev povezane z njihovo oceno projekcije zvoka, kar kaže, da je lahko glasnost inštrumenta glavni dejavnik kakovosti njegovega zvoka.

Bo torej študija povzročila strmoglavljenje cen Stradivaria? “Ne”, pravi Curtin, saj vrednost inštrumentov temelji na veliko več kot le na njihovem zvoku. Vendar pa kot kaže, lahko violinisti dobijo vrhunski inštrument, ne da bi porabili bogastvo za starega italijanskega (rekordna cena za inštrument sodobnega izdelovalca je relativno poceni in znaša 132.000 $). “To je dobra novica za glasbenike”, pravi Curtin.

Vseeno je ugotovljena možnost, da violine Stradivari v določenih okoliščinah zvenijo bolje od sodobnih inštrumentov – takrat, ko poslušalec ve, da sliši legendarno glasbilo. “Če veste, da je Stradivari, ga boste slišali drugače,” pravi Fritz. 

“Kar zadeva Stradivarijevo skrivnost, je celotna ideja napačna,” pravi Germain. “Stradivarijeva skrivnost je bila v tem, da je bil genij in da je naredil tisoč stvari prav in ne samo ene,” pravi Germain. “Če bi rekli, da je bil njegov uspeh posledica le enega trika, je isto kot, če bi rekli, da bi lahko naslikali Sikstinsko kapelo, če bi imeli enako barvo kot Michelangelo.”

Povzeto po članku Adriana Cho na www.science.org.

Zanimivosti o godalih in vodič za nakup

Če imate kot starš ali učitelj pred sabo mladega nadobudnega godalca, bo dober inštrument nekaj, kar lahko odločilno vpliva na pot nadaljnjega napredka.

Kvaliteten inštrument omogoči boljši napredek pri igranju in pripomore k razvoju talenta in celostne osebnosti.

Finančni aspekt

Za razliko od mnogih stvari godalni inštrumenti vrednosti čez čas ne izgubljajo, ampak samo pridobivajo, zato nakup kvalitetnega inštrumenta ni samo nekaj, kar omogoča večji napredek in razvoj talenta, ampak sama po sebi predstavlja tudi prvovrstno naložbeno investicijo.

Rast cen godalnih inštrumentov se na globalni ravni v povprečju giblje 3 – 5 % letno, v trenutnih časih višje inflacije pa tudi od 10 – 20 %.

Imejmo v mislih, da pomeni pri obrestno obrestnem računu 7 % letne rasti v obdobju 10 let podvojitev vrednosti. V tem primeru bi godalo, kupljeno danes za 10.000 €, v desetih letih podvojilo svojo vrednost na 20.000 €.

Razlike v ceni glede na inštrument

Violine so praviloma v enakem cenovnem rangu polovico, kontrabas pa dvokratnik cene violončela. To je zaradi količine lesa in števila ur, potrebnega za izdelavo inštrumenta.

5 pomembnih stvari, ki jih morate vedeti pred nakupom inštrumenta

Primeren les

Kvaliteten inštrument je narejen iz primerno sušenega lesa smreke za sprednji del in javorja za oboke, zadnji del, vrat in polž inštrumenta. Ubiralka je iz ebenovine, kot po večini tudi ključi, strunik in podbradnik.

Prava menzura inštrumenta

Dober inštrument mora zadostovati standardom mer in proporcev glede na model inštrumenta (Stradivari, Guarneri, Montagnana, itd.). Menzura inštrumenta se mora skladati z velikostjo inštrumenta in vsako odstopanje lahko pomeni, da bo inštrument oviral igranje in potencialni napredek.

Kvaliteten inštrument nekaj, kar lahko odločilno vpliva na pot nadaljnjega napredka.

Pravilna postavitev inštrumenta

Postavitev inštrumenta je zadnja fina nastavitev inštrumenta, preden ga dobite v roke. Zelo pomembno je, da je nastavitev izvedena profesionalno, saj odločilno vpliva na polno izkoriščen potencial inštrumenta. Nastavite

Inštrumenti najnižjega ranga imajo ponavadi tudi izredno slabo postavitev in kot takšni jemljejo voljo in motivacijo za igranje. Po naših izkušnjah so večinoma nepopravljivi in kot takšni na koncu nekoristni in celo škodljivi.

Vsak detajl šteje

Za vrhunski ton je ključna kombinacija pravih strun, tipa in kvalitete kobilice, strunika in postavitev inštrumenta – položaj kobilice in duše. Postavitev inštrumenta se lahko tudi prilagaja glede na želje in preference glasbenika.

Ne pozabite na lok

Ključno vlogo predstavlja tudi primerna izbira loka, ki se vedno izbira v kombinaciji z inštrumentom, saj končen zvok godala definira sozvočje glasbenika, loka in inštrumenta.

Zvok godalnega inštrumenta kot celoto na koncu definira sozvočje glasbenika, loka in inštrumenta.

Vsak del inštrumenta vibrira skupaj z njim in za celostno zveneče godalo je potrebno veliko izkušenj in znanja, pa tudi potrpežljivosti in strasti.


Marko Kragelnik, violončelist in profesor na Konservatoriju za glasbo v Ljubljani, Glasbeni šoli Rakovnik v Ljubljani in ustanovitelj Salona izbranih godal Lion Strings.


Lion Strings® je zaščitena blagovna znamka izbranih godalnih inštrumentov na ravni Evropske Unije.


Odzivi lastnikov inštrumentov Lion Strings

Levja srčnost

Prava srčnost Lion strings se skriva v njihovi strokovni podpori in vzpodbujanju mladih glasbenikov, tako z izbiro kvalitetnih inštrumentov, ki omogočajo večje veselje in napredek.

Posluh in predanost

Že od samega začetka so nas v Lion Strings sprejeli z odprtimi rokami. Marko si je vzel čas, da je spoznal želje in potrebe našega sina glede inštrumenta, ter mu na podlagi tega strokovno svetoval pri izbiri.

Dolgoročno z vami

Tudi za kakršnekoli dodatne potrebe si Marko vedno vzame čas in je na razpolago s svojo pozitivno energijo. Iskrena zahvala Markotu!

SPOZNAJMO SE

Rezervirajte svoj termin preizkusa že danes

Ranljivost kot učno sredstvo

Igranje inštrumentov je lahko nekaj najboljšega. Ta zgodba vam bo popestrila dan s krasno zgodbo iz sveta poučevanja godal. 

Zadnjih 15 let sem se poglabljala v to, kako učenci doživljajo napredek v procesu učenja. Pri učencih, ki so izgubili motivacijo, sem opazila podobne vzorce vedenja. Razlika med njihovimi dejanskimi in želenimi zmožnostmi so bile zelo velike. Moje demonstracije igranja inštrumenta, je v njih zbudil občutke tesnobe in dvoma vase, čeprav sem jih konstantno mirila, da je pot do uspeha dolga in da so občutki o lastnih nesposobnostih normalne in tudi nujne. Vseeno pa se niso mogli otresti občutka, da za njih postavljam previsoka pričakovanja. Bolje kot sem igrala, bolj se je pri njih pojavljal občutek, kot da izzivom ne bodo kos.

Vse to sem imela v mislih pri snovanju poletnih delavnic pred nekaj leti. Čutila sem rahlo negotovost, a bila vseeno odločena, da se za učence potrudim in jim pripravim nekaj novega. Pred naslednjo učno uro sem pregledala repertoar not, ki je bil postavljen na klavirju in opazil, da nekaterih etud nisem igrala že od študentskih let.

Učenka katero sem na tej učni uri učila, je ustvarjala nekaj ambicioznega. Mogoče celo malo preveč ambicioznega. Njena tehnika bi potrebovala nekaj izboljšav, pa tudi note so ji predstavljale problem. 

Po kakšni strani se je kot po navadi začelo delo: »Tako se razčleni odstavke, takšne so strategije za boljši legato, tukaj so predlogi za boljšo tehnično izvdebo …«. Bila je dovolj pogumna, da je poskusila vse naštete nasvete pred množico drugih glasbenikov v avditoriju. Vseeno pa sem lahko opazila kako jo je pri tem dodobra preplavil stres.

Prosila sem jo, naj odloži čelo in v roke vzame Popper Hohe Schule. Iz zbirke etud sem nato izbrala eno, ob kateri mi je poskočilo srce. Ah, št. 19, etuda, ki mi je bila enako težka in nepoznana kot njej in kateri sem se dolgo izogibala. Oznanila sem, da bom malo povadila in uporabljala iste tehnike, katere učim svoje učence. 

Zavladala je kakofonija, ko sem počasi nadaljeval z igranjem. Pokazal sem jim, kako ohraniti ton igranja, tudi če se zapleteš, kako potrpežljivo graditi na vse boljši izvedbi in kako ostati zbran tudi, ko se pokvari ton.

Z učenko sva se tako izmenjevali 20 minut. Najprej sem jaz demonstrirala splošen princip, nato pa je sledila ona. Odprto sem govorila o mojem začetnem strahu pred takšnim igranjem pred publiko in poudaril, da je pravično, da se tudi sama izpostavim pritisku, pod katerim je sedaj tudi ona. Preostanek poletnih delavnic tisto leto je imel drugačno energijo in ko sem septembra začela z ustaljenim urnikom, sem takšen pristop prakticirala še naprej.

Kultura profesionalnega glasbenika lahko večkrat spodbuja ideale, ki nepopolnost in težave vidijo kot sramoto. Na nekatere študente ima to lahko zastrašujoč učinek, ki jim lahko pokvari njihov odnos do igranja inštrumenta.

Če učencem kažemo samo kako izgleda končni izdelek, lahko postopek učenja zanje postane nekaj tujega. Lahko se jim zdi, da je uspeh lahko le produkt usode ali sreče, ki je niso bili deležni. Dejstvo pa je, da je učencem največkrat ta del do uspeha prikrit. Velik del učnega procesa je zmešnjava, ki jo moramo biti vedno znova pripravljeni prebroditi. S tem ko učencem prikažemo vse korake, ki vodijo do uspeha, jim damo vedeti, da njihovo doživljanje ni drugačno od ostalih in da smo na tej poti vsi.

Morda je največje darilo, ki ga učitelj lahko podari učencu ideja, da je z delom mogoče skoraj vse. Pokazati moramo človeško stran, ki je tudi ranljiva in jim pokazati, da se vsi učimo skozi celo življenje.

Ego in perfekcionizem pa nam lahko večkrat skazita pot do uspeha. To spoznanje učenčevo dušo napolni z navdihom in ji da zagona za nove izzive.

Prevedeno in povzeto po članku Emily Wright za stringsmagazine.com, originalen članek v reviji Strings Magazine, izdaja Marec-April 2019.

Kaj potrebujem za pouk violončela v glasbeni šoli?

Nekaj kratkih napotkov za mlade začetnike na godalih

Kaj potrebujem za začetek učenja?

Poleg očitnih stvari, kot so inštrument, lok in kovček potrebujem še:

  • kolofonijo (za mazanje loka)
  • note za začetnike (glej spodaj)
  • tarča (mesto, kamor zapičimo konico špice brez, da bi poškodovali tla)
  • notno stojalo
  • mapa za note
  • metronom
  • mali notni zvezek (priporočljivo)
  • stojalo za violončelo, ali kontrabas (priporočljivo)

Priporočen notni material za začetnike na violončelu

Za ostale potrebščine pa lahko pobrskate v naši spletni trgovini.

Ostali priporočeni učbeniki za violončelo

Snemanje CD-ja: Karmen Pečar, Gottlieb Wallisch

Delo producenta za CD z naslovom “Poulenc, Lipovšek, Beethoven” –  Karmen Pečar – violončelo in Gottlieb Wallisch – klavir.

Zgoščenka je izšla pri založbi ZKP RTV Slovenija.


Producer for the CD Poulenc, Lipovšek, Beethoven with Karmen Pečar – cello and Gottlieb Wallisch – piano.

You can purchase the CD at ZKP RTV Slovenija.